Jocs de les formes geomètriques

Avui, els i les Atrapalletres, hem estat jugant i divertint-nos mentre hem recordat i après més sobre les formes geomètriques.

Ens hem entretingut amb 6 jocs que ens ha preparat la mestra, els quals consistien en:

-comparar i descriure la mida i el color de cada forma.

-exercitar la memòria emparellant les diferents formes.

-observar, comptar i descobrir quants quadrats/cercles… hi ha en cada diapositiva.

-observar i relacionar la forma, el nom i l’objecte.

-seguir la seqüència d’imatges.

-resoldre el quiz del vaixell.

Les formes geomètriques

Avui, els i les Atrapalletres hem treballat les formes geomètriques.

N’hem conegut les principals característiques: nom, nombre de costats i color, així com hem comptat quantes formes (quadrat, triangle, cercle…) s’amagaven a cada casa i coet que ha dibuixat la mestra.

També hem descobert alguns objectes de casa que tenen aquesta forma, com per exemple el joc de l’oca que té forma de quadrat, la maduixa que és un triangle i el microones que té forma de rectangle.

Per últim, hem escrit i dibuixat cadascuna de les formes treballades: quadrat, triangle, cercle, estrella, rectangle i cor.

Diferents jocs dels mitjans de transport

Avui, els i les Atrapalletres ens hem divertit molt intentant resoldre diferents jocs i activitats relacionades amb tot el que hem treballat dels mitjans de transport.

En el primer joc hem hagut de prestar molta atenció, atès que hem escoltat diversos sons i hem hagut d’esbrinar quin mitjà de transport era.

El segon ha consistit en observar unes imatges de diferents indrets (carretera, via, camp de blat, cel, mar i riu), per tal de compartir una pluja d’idees sobre quins mitjans de transport podíem trobar en cadascun d’ells.

En el tercer joc hem relacionat la paraula amb la imatge d’alguns dels mitjans de transport, així com hem decidit si es podia moure per la carretera, el cel o el mar.

Per finalitzar, el quart joc ha anat relacionat en escoltar i esbrinar quin mitjà de transport s’amagava en les 3 endevinalles que ens ha recitat la mestra.

Ha sigut molt entretingut i ens ho hem passat genial!

Mitjans de transport marítims

Avui, els i les Atrapalletres hem parlat dels mitjans de transport marítims.

Primer de tot, hem observat i descrit els diferents indrets on podem trobar aigua al nostre voltant: mar, riu, riera, canal, estany i llac.

Tot seguit, hem descobert i compartit les característiques de diversos tipologies de vaixells.

Més tard, hem relacionat les diferents imatges amb la paraula corresponent, tot fent comprensió escrita amb l’ajuda i la cooperació de tot el grup.

Per finalitzar, hem ordenat les diferents lletres de cada tipus de vaixell per tal de descobrir quin s’amagava en cada cas.

Fem memòria i ens expressem molt oralment

Avui, els i les Atrapalletres hem fet molta expressió oral.

Com que feia moltes setmanes que no ens veiem, avui hem decidit iniciar la sessió amb un show and tell. Cada infant ha compartit un mitjà de transport que tingués per casa tot explicant-ne les principals característiques.

Després, hem fet molta memòria i hem recordat tot el que ja havíem treballat sobre els mitjans de transport terrestres (la bicicleta, l’autobús, el taxi…) i els aeris (l’avió, l’helicòpter…).

Per últim, hem expressat quin n’és el nostre preferit i n’hem explicat el perquè.

Mitjans de transport aeris

Avui, els i les Atrapalletres hem parlat dels mitjans de transport aeris.

Hem observat, descrit i explicat diferents mitjans de transport que viatgen pel cel.

Després, hem fet votacions per decidir quin d’aquests volíem escriure i compartir-los amb la resta d’infants.

Tot seguit, hem resolt petits enigmes sobre cadascun d’ells i hem decidit si les breu descripcions que ens llegia la mestra eren veritat o mentida.

I per últim, hem escoltat un conte i hem respost unes preguntes de comprensió lectora.

Mitjans de transport terrestres

Avui, els i les Atrapalletres hem començat un projecte nou: Els mitjans de transport.

Hem observat, descrit i explicat diferents mitjans de transport terrestres. N’hi havia molts, per tant, hem passat una bona estona parlant-ne una mica de tots.

Després, hem fet votacions per decidir quin d’aquests volíem escriure i compartir-los amb la resta d’infants.

Les nostres construccions de lego / Urà i Neptú

Avui, els i les Atrapalletres hem treballat de valent.

Per començar, hem compartit i explicat el que hem estat construïnt durant la setmana amb el lego. Hem parlat per torns tot respectant el torn de paraula, tothom ha escoltat molta atenció i ens hem donat l’opinió l’un a l’altre/a.

Després, hem descobert quins eren els dos planetes que ens faltaven conèixer i treballar: Urà i Neptú.

N’hem conegut les principals característiques, n’hem escrit el nom dient cada lletra que necessitàvem així com també els hem dibuixat.

Per últim, hem ensenyat la nostra escriptura i els nostres dibuixos a través de la pantalla i hem gaudit d’un petit conte d’uns astronautes que visitaven tot el Sistema Solar.

Saturn i jocs cooperatius

Avui, els i les Atrapalletres hem conegut a Saturn. El sisè planeta del Sistema Solar.

Després de descriure’l i parlar-ne una estona, n’hem escrit el nom i l’hem dibuixat tal i com hem anat fent amb anterioritat amb Mercuri, Venus…

A continuació, hem estat resolent diferents jocs amb l’ajuda i la col·laboració de tots/es per tal d’anar recordant, recopilant i memoritzant tot el anem aprenent setmana rere setmana dels planetes tot passant una estona divertida i agradable.

Ha sigut una sessió ben lúdica i entretinguda!

Compartim un objecte especial i parlem de Júpiter

Avui, els i les Atrapalletres hem tornat a les nostres sessions després de les vacances de Nadal.

Hem estat 3 setmanes sense veure’ns, per tant, hem decidit compartir un dels regals nadalencs amb la resta d’infants i la mestra tot explicant què i com era, quins colors tenia, perquè ens agradava, qui ens l’havia regalat… per trencar el gel i deixar la vergonya guardada al calaix.

Després de totes les explicacions, ens hem tornat a endinsar el món planetari que havíem deixat obert abans de les vacances. Hem recordat els 4 planetes (Mercuri, Venus, la Terra i Mart) ja treballats juntament amb el Sol i la Lluna.

Per finalitzar, hem conegut les principals característiques de Júpiter, el 5è planeta i el més gran del Sistema Solar, així com n’hem escrit el nom i l’hem dibuixat.

Create your website with WordPress.com
Per començar